Web Analytics Made Easy - Statcounter


۵ فیلم ایرانی و ۶ فیلم خارجی از کارگردانان فیلم اولی در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای دریافت جایزه بهترین فیلم اول رقابت می کنند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۵ فیلم ایرانی «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست، «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه، «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علی‌رضا عطاالله تبریزی، «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی پور از جمله فیلم های بلند داستانی ایرانی است که امکان رقابت برای دریافت جایزه بهترین فیلم اول در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فیلم‌های «دروغ کوچک مصلحتی» به کارگردانی توماس آلزامورا محصول مشترک شیلی و اسپانیا، «پدر و پسر» به کارگردانی دونگ دین لونگ از ویتنام، «جاده رالنگ» به کارگردانی کارماتاکاپا محصول مشترک هند و نپال، «معجزه» به کارگردانی اگله ورتلیت محصول مشترک بلغارستان و لیتوانی، «شهاب سنگ‌ها»   به کارگردانی گورکان کِلتِک محصول مشترک لهستان و ترکیه و «جایی که سایه ها فرو می افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی از ایتالیا کارگردان‌های خارجی فیلم اولی‌ هستند که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند.

امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر از میان همه آثاری که فیلم اول محسوب می‌شوند اعم از فیلم‌هایی که در بخش مسابقه و غیررقابتی هستند، یک جایزه فیلم اول اهدا می‌شود و یک گروه داوری شامل ۲ داور خارجی و یک داور ایرانی این جایزه را برای توجه به فیلم‌های اول اهدا می‌کنند.

داوران این بخش محمدعلی باشه آهنگر نویسنده و کارگردان از ایران، ویرا لانگروفا مدرس از جمهوری چک و بَرمک اکرم کارگردان از افغانستان هستند.

true برچسب ها : بهروز نورانی‌پور سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم اولی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بهروز نورانی پور سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنی‌ترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب می‌شود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات می‌توان آن را بزرگ‌ترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.

وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش می‌روم، ظرفیت تازه‌ای در آن پیدا کرده و تشویق می‌شوم از زاویه‌ای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.

این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیت‌های فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازه‌ها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه می‌کنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.

خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایه‌های درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایه‌ها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنه‌اند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم

وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم می‌بینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی می‌شود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواری‌های بیشتری دارد و امیدوارم علاقه‌مندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.

کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی